Lön

 

Kundservice

Välkommen att skapa ett ärende till SOLTAK Kundservice Lön . Inloggning sker med ”single sign on” om du använder din arbetsdator. Om du använder annan dator/mobil enhet loggar du in med din jobbmail och det lösenord du använder på din arbetsdator.

SOLTAK Kundservice

Instruktion om hur man delegerar sin attest/godkännande funktion till annan kollega i SOLTAK Kundservice. Läs här

När ditt ärende är registrerat skapas det automatiskt ett ärendenummer. Ärendenumret är en bekräftelse på att vi mottagit din fråga/beställning. För att följa status eller komplettera ett ärende, vänligen logga in på SOLTAK Kundservice Lön.

Ett ärende ska som regel endast gälla en person.

De ärenden som får innehålla flera underlag i ett ärende är:

  • Myndighetspost (Försäkringskassan, Kronofogden, Skatteverket med flera)​
  • Förtroendevalda - närvarolistor från möten
  • Kostavdrag – endast för dem som inte rapporterar via e-Passi eller Självservice HR/Lön
  • Lista på Time Care schema för semestervikarier – endast inför sommaren​
  • Habiliteringsersättning – listor med personer som ska ha habiliteringsersättning
  • BORF – endast timlistor

Det går även att nå Lön på telefon                                  010-33 13 000   (tryck 2)

För att möta kraven på säker personuppgiftshantering och att förkorta kötiden finns möjlighet till säker identifiering med BankID i SOLTAK Kundservice via telefon.

 

Öppettider

CHEF
Måndagkl. 08.00-16.00
Tisdagkl. 08.00-16.00
Onsdagkl. 12.30-16.00
Torsdagkl. 08.00-16.00
Fredagkl. 08.00-15.00
MEDARBETARE
Måndagkl. 09.00-12.00
Tisdagkl. 09.00-12.00
OnsdagStängt
Torsdagkl. 09.00-12.00
fredagkl. 09.00-12.00