SOLTAK AB har nu 9 500 kunder!

Ja, det är så vi ser vårt uppdrag även om vi mer formellt har fyra kommuner som kunder. Men sammantaget i dessa kommuner finns 9 500 användare av det gemensamma personalsystemet Personec. SOLTAK AB har efter en tuff höst riggat en organisation som skall kunna ge kvalificerad support så snabbt som möjligt, i alla ärenden som har med löner, arvoderingar, ersättningar, pensionsfrågor mm att göra.

Samtidigt upptäcker allt fler användare möjligheten att själv söka information i Personec – om sin lön, sin frånvaro, semester och en rad andra frågor. Under fliken ”Lön” här på hemsidan hittar du manualer, checklistor och anvisningar som hjälper dig att lätt nå de olika funktionerna i Personec.

När du behöver komma i personlig kontakt med någon av våra löneadministratörer finns vår Service Desk Lön öppen från 8.30 – 16.00 på vardagar. Svarstiderna var långa i höstas då systemen var nya och mängden frågor stor. Nu är kötiderna mycket kortare och periodvis kommer man fram direkt. Antalet pågående supportärenden har minskat med 70% sedan årsskiftet.

SOLTAK ABs personal bygger successivt upp både bredare och djupare kompetens i Personec och inom löneadministration generellt, vilket kommer alla kommuner till del.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *