SOLTAK AB – första verksamhetsåret!

I december 2015 pågick arbetet med verksamhetsövergång för fullt i SOLTAK AB och hos berörda kommuner! Det var en ganska omvälvande process för många med oro och funderingar över framtiden och vad SOLTAK AB skulle innebär.

Ett år senare konstaterar vi att vi byggt upp tre stabila team, med en bra mix av erfarna medarbetare med gedigen kunskap om kommunala processer och nya medarbetare som har delvis annan kompetens och erfarenhet med sig i bagaget.

Året har präglats av utveckling och driftsättning av toppmoderna ekonomi- och HR-/personalsystem för 4 kommuner, vilket tidvis inneburit mycket stor arbetsbelastning, både inom SOLTAK AB och ute i kommunerna. Ingen kunde nog riktigt förutse komplexiteten i detta stora ”projekt”, vilket ledde till en hel del oförutsedda utmaningar, som vi steg för steg tar oss igenom.

Med 2017 går bolaget och samarbetet in i en ny fas som skall där vi skall konsolidera oss, fintrimma verktyg, processer och kunddialog. Vi kommer i nära samverkan med kunderna att ta fram tjänstekataloger för att kunna erbjuda tydliga och prissatta tjänster. Vi beskriver och paketerar våra tjänster enkelt och konkret och sätter priser på dem så att ni lätt kan skala upp och ned kommunens kostnad för tjänsterna – baserat på volymerna! Enkelt och smidigt

2017 är också året då vi skall fokusera på gemensam IT-infrastruktur, så att vi på sikt kan stänga ned respektive kommuns IT-miljö. En plan för detta arbete tas nu fram och skall presenteras för och förankras hos våra uppdragsgivare, innan vi kan trycka på knappen och köra!

Vi vill tacka alla våra samarbetspartners inom kommunerna, bolagsstyrelsen, politiker och våra leverantörer för ett gott och framåtsyftande samarbete under året!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *