Uppdrag, mål

Uppdrag och syfte:

Ur bolagsordningen:

”…Samverkan syftar till att ägarkommunerna ska kunna utföra stöd- och servicetjänster mer kostnadseffektivt än om varje ägarkommun gör det för sig och därmed ge medborgarna större nytta för skattepengarna samt att tillföra Ägarkommunernas kärnverksamhet mer pengar.”

 

Vision 2020

  • SOLTAK AB skall vara en ledande aktör i Västsverige för kommunal samverkan inom administrativa stöd- och servicetjänster. Genom ökad samordning, standardisering och automatisering skall SOLTAK AB långsiktigt minska kostnaderna för ägarkommunerna
  • Resultatmål 2018 – ett urval!

      Lednings- och medarbetarperspektivet

      • SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsplats
      • Minska sjukfrånvaron till under 3%
      • Minska personalomsättningen till under 10%
      • Värdegrundsarbetet, fortsätta tydliggöra och bryta ned på teamnivå
      • Medarbetarenkät skall genomföras
      • Kund- och ägarperspektivet

        • Kundenkät för att följa upp bland annat kundbemötande
        • Digitalisering, minst 30 ”digitaliseringar” under året
        • Arbete med Task force, minst 20 förbättringsförslag ska genomföras under året
        • Leverera och återkoppla gentemot tjänstekatalog